poniedziałek, 27 lutego 2012

Układanka logiczna

Jak wspomniałam ostatnio Iga świetnie układa puzzle, pod warunkiem, że jeden element pasuje tylko w jedno miejsce. Poprostu je do siebie dopasowuje nie widząc całości. Postanowiłam nauczyć ją układać obrazki tak, by miały sens jako całość. Stworzyłam własną, bardzo prosta układankę logiczną.

Wykorzystałam obrazki ze zurzytych malowanek, na początek bardzo proste, wręcz schematyczne. Pocięłam na 2, 3, 4, pasy i dałam dziecku do układania. Na początku Iga zamiast ułożyc psa (przypasować głowę do tułowia) złożyła dwa pasy razem tak, by krawędzie się stykały  i stwierdziła gotowe. Ale po pewnym czasie i tłumaczeniu rodziców psa zaczęła układać bezbłędnie.  Przeszliśmy do kaczki pociętej na 3 części i znów ten sam problem. Zestawów 2 i 3 elementowych już stworzyłam więcej, bo Idze bardzo podoba się odkrywanie nowej umiejętności.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...