środa, 12 stycznia 2011

Mycie zębów - obowiązek czy zabawa?

Od jak wczesnego wieku myć dziecku zęby? Od początku? Chyba byłoby to bez sensu. To od kiedy? Od pierwszego ząbka, a może od czwartego? Ja nie uzyskałam jasnej odpowiedzi na to pytanie od żadnego stomatologa. Jednak wszyscy byli zgodni, co do tego, że trzeba szkraba przyzwyczajać do mycia zębów.
Toteż od pewnego czasu codziennie wieczorem idziemy myć zęby (rano niestety wychodzę zanim mój skarb się budzi, toteż honory czyni niania). Najpierw myję ja, żeby moje maleństwo zrozumiało, że nie jest to nowa, wymyślna forma uprzykrzania jej życia. Potem przechodzimy do zębów Igowych. Jest ich 6, więc mycia nie jest dużo, ale śmiechu jest aż nadto. Mój skarbek najpierw pozwala, żeby mu wyszorować zęby i dziąsła. Potem chce sam się powprawiać, więc dostaje swoją szczotkę i manewruje nią w buzi. Następnie Iga próbuje wyszorować moje zęby swoją szczoteczką, co oczywiście kończy się zmianą operatora szczotki. Przejmuję ją i jeszcze raz szoruję zęby maleństwa, które znowu się uśmiecha.
I tak mycie zębów jest naszą wspólna przyjemnością.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...