piątek, 27 lipca 2012

Ogórek - super przekąska

Iga uwielbia ogórki - najlepiej prosto z pola, obrane i ... w całości. Jak tylko widzi w domu ogórki pyta: "To dla mnie?" Oczywiście!

Ogórki zawierają 96% wody - więc jest to bardzo niskokaloryczna przekąska, na pewno zdrowsza niż ciasteczko.

Pod względem wartości odżywczych ogórki są raczej na szarym końcu w porównaniu do innych warzyw i owoców. Zawierają małe ilości witamin A, C, B6 i śladowe ilości minerałów: potasu, fosforu, wapnia i magnezu. Wyjątkiem jest witamina K, której ogórek ma relatywnie dużo.


5 komentarzy:

  1. Moj czterolatek uwielbia ogorki! Jak nie dostanie ogorka na sniadanie i kolacje, to jest baaardzo zly ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To powinnaś pomyśleć o własnej uprawie, polecam :)

      Usuń
  2. Witam serdecznie,
    zapraszam do mojego powitalnego CANDY.
    będzie mi niezmiernie milo jak weźmiesz w nim udział :)

    http://sweterekwserek.blogspot.com/2012/07/nowy-przyjaciel-dla-psiaka-bodo.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też lubię ogórki :-) Moja córa przepada za kiszonymi, ja wolę surowe :-)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...